Aplicații NLP: Asistentul Virtual

Aplicații NLP: Asistentul Virtual

În articolul precedent am analizat importanța chatboților și am reliefat impactul pe care îl au aceștia în societatea contemporană. Cercetătorii din domeniul lingvisticii computaționale nu s-au oprit la chatboți, ci s-au focusat și pe dezvoltarea unor aplicații precum asistenții virtuali.

În ultimii ani, asistenții virtuali s-au dezvoltat atât de mult încât au ajuns să fie mai apropiați de noi decât familiile noastre. Când pomenim de asistenții virtuali ne referim la acele sisteme inteligente care ne ajută să facem căutări pe Google, să aprindem lumina, să ascultăm muzică sau să jucăm un joc. Acesta poate înțelege comenzile primite de la oameni, poate răspunde la întrebări sau completa sarcini pentru noi. Acești asistenți digitali apelează la Inteligența Artificială, la diverse programe care ajută la recunoașterea limbajului natural, la tehnologii care îi ajută să înregistreze mesajele primite de la utilizatori și la algoritmi care procesează limbajul uman, răspunzând ulterior cu o voce selectată în prealabil. Asistentul digital poate recunoaște aspectele fonetice ale vocii noastre, ne poate înțelege preferințele, ne poate sugera informațiii sau ne poate recunoaște chipul. Spre deosebire de chatboți, asistentul virtual poate îndeplini mai multe sarcini pentru că nu are un răspuns programat în prealabil pentru fiecare posibilă întrebare adresată de utilizator.

Printre acești asistenți se află și Alexa – produs de Amazon, Siri – produs de Apple, Cortana – produs de Microsoft și Google Assistant – produs de Google. Cum îi folosim? Asistentul virtual trebuie „chemat”. Trebuie să îi prununțăm numele și să așteptăm să ne răspundă sau să facă un zgomot, demonstrându-ne că este pregătit să ne asculte comenzile. Uneori asistentul poate înțelege greșit comanda și în loc să ne cheme o cursă cu Uber, ne poate recomanda o altă cursă cu autobuzul. De asemenea, asistentul ne poate face o programare sau poate trimite mesaje, dar în acest caz noi trebuie să fim destul de vigilenți pentru că uneori se poate întâmpla ca mesajul să ajungă la alt destinatar. De asemenea, asistentul poate citi notificările pentru noi, dar asta poate cauza probleme, mai ales dacă suntem în public, poate controla dispozitivele inteligente din propria locuință, poate juca jocuri cu utilizatorul, poate accesa calendarul sau emailul pentru a vedea dacă ați programat un eveniment.

Așadar, asistenții virtuali par să fie unele dintre cele mai importante aplicații dezvoltate de NLP. Am văzut cum aceste aplicații transcriu, adnotează și prelucrează limbajul natural, așa cum se obișnuiește în NLP. Asistenții virtuali sunt programați să ne ofere suportul tehnic necesar rezolvării unor probleme specializate, să răspundă la întrebările de cultură generală, să ne ajute să controlăm dispozitivele din spațiul personal și să ne ajute să îndeplinim diferite sarcini zilnice, precum trimiterea de mesaje, setarea unei alarme sau adăugarea unor evenimente în calendar și nu numai.

Referințe bibliografice

ALEXA: https://www.radiotimes.com/technology/what-is-alexa/#:~:text=Alexa%20is%20a%20virtual%20assistant,that%20use%20the%20Alexa%20software.

SIRI: https://en.wikipedia.org/wiki/Siri

CORTANA: https://en.wikipedia.org/wiki/Cortana

GOOGLE ASSISTANT: https://en.wikipedia.org/wiki/Google_Assistant

Foto: artificialintelligence-news.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>