Cele mai recente articole

ICPC 2021

Facultatea de Informatică a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Asociația Română de Lingvistică Computațională și Mambu au susținut 4 echipe de studenți în toate etapele competiției ICPC, oferindu-le șansa de a se pregăti în cadrul materiei facultative Programare Competitivă, coordonată de Paul Diac. Ca rezultat, echipele au ocupat 4 dintre cele 30 de poziții la etapa națională. Prin urmare, acestea și-au asigurat câte un loc la SEERC. SEERC a adunat 119 echipe de studenți de la 60 de universități din 7 țări. România și Ucraina sunt cele mai reprezentate țări. În finală, echipele din România s-au clasat pe pozițiile: 11, 30, 44 și 73.

ICPC este unul dintre cele mai vechi concursuri de programare algoritmică dedicat studenților de pretutindeni. Organizatorii încurajează echipele de studenți să rezolve cele mai provocatoare probleme tehnice folosindu-și abilitățile de programare. Această competiție oferă studenților oportunitatea de a interacționa cu studenți din alte universități și de a-și perfecționa abilitățile de lucru în echipă.

PARTICIPANȚI

La acest eveniment, participă, de regulă, peste 50.000 de studenți la nivel mondial și mai mult de 3.000 de universități din 111 țări. În fiecare an, regionalele ICPC încep la competiții locale între colegii de clasă, pentru a determina cine le poate reprezenta universitatea. Succesul la un nivel duce la o invitație la următorul. Fiecare regiune progresează diferit, dar rezultatul final este același, cele mai bune echipe avansează. Concursul regional final determină echipele care avansează în finala mondială.

DESFĂȘURARE

Echipele trebuie să rezolve zece probleme în limba engleză. Fiecare echipă poate identifica un interpret pentru traducerea întrebărilor adresate de concurenți oficialilor de concurs. Concurenții pot aduce traducători electronici în limbaj natural, cu condiția ca aceștia să nu accepte operațiuni de matematică. Concursul este programat să dureze cinci ore.  Directorul finalei are autoritatea de a prelungi concursul în cazul unor circumstanțe neprevăzute. În cazul în care durata concursului este modificată, concurenții vor fi anunțați în timp util.

PREMII

Echipele care termină pe primele patru poziții vor primi medalii de aur. Echipele care termină pe locurile cinci până la opt vor primi medalii de argint. Echipele care termină pe locurile al nouălea și al doisprezecelea vor primi medalii de bronz. Medaliile de bronz suplimentare pot fi acordate echipelor care rezolvă același număr de probleme ca echipa de pe locul al doisprezecelea și într-un timp total asemănător. Aceste echipe vor primi locul al doisprezecelea.

ECHIPE

echipa UAIC O(n^e)
Denis Banu, anul 1 master
Alexandru Lungu, anul 2 master
Vlad Teodorescu, anul 3 licenţă
Alexandru Ioniţă, antrenor principal

echipa UAIC SquidGame
Andrei Arhire, anul 3 licenţă
Robert Antohi, anul 2 licenţă
Alexandru Neagu, anul 1 licenţă
Paul Diac, antrenor principal

echipa UAIC Fast and Fourier
Iulian Oleniuc, anul 2 licenţă
Razvan Panaite, anul 2 licenţă
Alex Dumitrescu, anul 1 licenţă
Alexandru Ioniţă, antrenor principal

echipa UAIC While(1)guys
Cezar Popoveniuc, anul 1 licenţă
Petru-Gabriel Vamanu, anul 1 licenţă
George-Marian Smoc, anul 2 licenţă
Paul Diac, antrenor principal principal

 

Felicitări echipelor! Mult succes în continuare!

 

 

Pentru mai multe informații:

https://icpc.global/…/Romania-Iasi-Subregion…/standings

http://acm.ro/?fbclid=IwAR3FkvZVCnzSOHoX5M6uLEi9vPn1qGJTBJmDm80PISBZomlmB7hznhhZJP8 

https://profs.info.uaic.ro/~paul.diac/pc/

Check Also

DeLORo

DeLORo este un proiect dezvoltat de Academia Română – Filiala Iași fataîmpreună cu Institutul de …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *