Cele mai recente articole

Aplicații NLP: Roboții din advertising

Reclamele fac parte din viața noastră. Le întâlnim pe rețelele de socializare, pe email sau apar când vedem un film. Vi s-a întâmplat să căutați un obiect pe Internet și să primiți instant email cu oferte legate de acel produs sau să intrați pe rețelele de socializare și să vă apară imagini cu produsul respectiv? Cu toții am trecut pe acolo. Asta înseamnă că sistemele v-au înregistrat cuvintele căutate pe Internet și vă atacă cu imagini și informații legate de acel lucru pentru a spori vânzările.

Cum funcționează advertisingul și cum folosesc tehnologiile lingvisticii computaționale? Multe companii apelează la agențiile de advertising pentru a le ajuta să își promoveze produsele online deoarece acestea folosesc diverse tehnologii cu ajutorul cărora analizează textele scrise de utilizatori. Aceste agenții explorează rețelele de socializare, motoarele de căutare și platformele cu care oamenii interacționează. Aceștia deseori își fac cont pe acele platforme, iar sistemul înregistrează fiecare căutare de pe acel cont și generează reclame sau sugerează alte companii care produc acel lucru. De pildă, Amazon generează reclame sau sugerează produse în funcție de căutările precedente. Astfel, acel sistem înregistrează cuvintele cheie și face căutări în funcție de preferințele selectate de utilizator. Totodată, oamenii se simt invadați și simt că intimitatea lor este încălcată și de aceea, rețelele de socializare oferă posibilitatea de a șterge reclama, de a o raporta sau de a ignora definitiv postarea. Însă prea puțini utilizatori reușesc să își stabilească setările de confidențialitate și să își personalizeze căutările. De aceea, acești roboți vor continua să se dezvolte și să ne facă sugestii pe toate rețelele de socializare.

Așadar, multe companii online folosesc această tehnică pentru a-și crește traficul și vânzările. Companiile care fac reclame s-au dezvoltat din ce în ce mai mult și investesc în campaniile online, deoarece știu că oamenii fac din ce în ce mai multe cumpărături online. Însă dacă reușim să controlăm căutările pe Internet și ne personalizăm setările, roboții se vor vedea nevoiți să abandoneze lupta cu conturile noastre.

Foto: entrepreneur.com

 

Check Also

Aplicații NLP: Textul predictiv

Tehnologia modernă ne permite să trimitem mesaje mai rapid direct de pe telefoanele mobile și …

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *